Bestellen

Product vinden

InterieurKabinet is online 24/24 uren open. We staan klaar om je te helpen bij het vinden van het mooiste accessoire, gepaste verlichting of showroommodel met mooie korting. Via de zoekfunctie bovenaan kan je op trefwoord naar keuze zoeken, of klik op de categorieën om specifieker op zoek te gaan. Wij zoeken dan doorheen alle producttitels zodat je zeker een tof kussen of cadeau vindt om iemand (of jezelf) te verwennen.

Bestelling plaatsen

Heb je een of meer interieurproducten gevonden? Dan kun je deze in je winkelmandje leggen. Hiervoor klik je op de knop “in winkelmand”. Ben je klaar met winkelen? Controleer dan de inhoud van je mandje via “winkelmand bekijken”, via het icoontje van de winkelmand bovenaan of via het dropdown-menu van de webshop. Vul je gegevens vervolgens in en doorloop de verschillende stappen van het bestelproces.

Wanneer je hebt afgerekend ontvang je een email met je orderbevestiging. Dat betekent dat hij goed is doorgekomen en dat we druk in de weer zijn om jouw pakje zo snel mogelijk bij jou  te krijgen. En wees gerust, bestellen bij InterieurKabinet is veilig en betrouwbaar.

Kan je nog hulp gebruiken of heb je bijkomende vragen? Bel gerust naar 015 42 12 00 (maandag tem. zaterdag tussen 9:00u – 18:00u) of mail naar webshop@interieurkabinet.be. We helpen je graag verder.

Showroommodellen kunnen niet online besteld worden. U kan tijdens een bezoek aan onze woonwinkels alle modellen in detail bekijken en aankopen.

Bestelling wijzigen of annuleren

Wil je een bestelling bestelling wijzigen of annuleren? Geen probleem. Wel verzoeken we je dit tijdig aan ons bekend te maken in verband met het voorbereiden van de bestelling en de levering.

Stuur hiervoor een email naar webshop@interieurkabinet.be met als onderwerp je ordernummer. Je kan ook bellen naar onze woonwinkel via 015 42 12 00 (elke dag – behalve zondag – van 9:00u – 18:00u). Voorwaarden voor het terugzenden van onze artikels kan u terugvinden in onze algemene voorwaarden of krijg meer info via de veelgestelde vraag “Terugzenden”.

Betalen

Kan ik veilig betalen?

Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over het internet verstuurd.

Wij dragen ook het SafeShops kwaliteitslabel voor webshops waardoor we aan volgende principes voldoen:

  • Respect hebben voor bedenktermijn
  • Het geven van correcte informatie over betalingsprocedure en levering
  • Voldoen aan garantievoorwaarden
  • Beschikken over een duidelijke klachtenprocedure
  • Respect voor jouw privacy tonen
  • Duidelijke contactinformatie vermelden
  • Correcte prijsaanduidingen weergeven

Zo weet je als consument met wie je online handel voert.

Op welke manier kan ik betalen?

Om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken, accepteren wij in onze webshop verschillende betaalmethoden.

Betalen met creditcard (Visa, Mastercard)

Je kunt er voor kiezen om te betalen met je Visa of Mastercard. na het kiezen van deze betaalmethode vul je het creditcardnummer, de vervaldatum van de creditcard en de CVC code in. Deze laaste code staat op de achterkant van je creditcard en bevat drie cijfers. Hou je creditcard dus bij de hand.

Bancontact/Mr Cash (online bankieren)

Met Bancontact/Mr Cash kun je een bestelling direct afrekenen als je in het bezit bent van een Belgische bankrekeing en je bent aangesloten bij Bancontact/Mr Cash. Je kunt betalen met een Bancontact/Mr Cash kaart van volgende banken: AXA bank, BNP Paribas Fortis, CBC, Dexia, Fintro, ING, KBC en Record bank.

Ik heb een waardecoupon, wat nu?

De code op de coupon kun je gebruiken op de pagina van het winkelmandje, onder ‘coupon code’. De korting wordt direct verrekend met het totaalbedrag.

Leveren

Wat zijn de verzendkosten?

Wij leveren enkel in België en doen dat gratis vanaf een aankoopbedrag van 25 euro (downloadbare producten worden ook gratis verzonden).

Voor de aankoop van meubilair en accessoires aan kortingstarief (solden, showroommodel sales…) is de prijs in onze webshop exclusief leveringskost. Deze kan opgevraagd worden via webshop@interieurkabinet.be en is afhankelijk van uw locatie en aankoopbedrag.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wij doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk af te handelen. Producten op voorraad ontvang je in 95% van de gevallen binnen de 3 werkdagen.

Indien een product uit voorraad is zullen wij je dit onmiddellijk melden. De leveringstermijn kan dat oplopen tot 3 weken. We laten je dan ook de keuze om desgewenst jouw bestelling te annuleren.

De zomervakantie (maand juli) heeft effect op onze levertijden. Mocht er sprake zijn van langere levertijden, dan brengen we je hiervan per mail op de hoogte. We trachten zo transparant en eerlijk mogelijk te zijn. En weet dat wij er alles aan doen om zo spoedig mogelijk te leveren.

Voor producten met kortingstarief dient levering en leveringsdatum in overleg besproken te worden. Je kan hiervoor telefonisch (015 42 12 00) of per mail (webshop@interieurkabinet.be) contact nemen.

Hoe en door wie worden mijn producten bezorgd?

Accesoires en verlichting

Kleine paketten bezorgen wij in samenwerking met bpost. De producten pakken wij met veel zorg in, indien nodig voorzien van de nodige beschermende materialen.

bpost bezorgt de producten overdag op het door jou aangegeven adres. Ben je op het moment van bezorging niet thuis, dan wordt het pakket de volgende dag nog een keer aangeboden. Mocht er dan terug niemand thuis zijn, dan kan je het pakket afhalen op het dichstbijzijnde postkantoor. De postbode stopt altijd een briefje ter kennisgeving in de brievenbus.

Showroom meubilair

Voor grotere stukken bepalen we in samenspraak de leveringswijze (leveringskost voor solden zie FAQ).

Wat zijn de kosten voor levering showroommodellen met aankoopkorting?

Voor aankoop meubilair aan kortingstarief (solden, showroommodel sales) is de prijs in onze webshop exclusief leveringskost. Deze kan opgevraagd worden via webshop@interieurkabinet.be en is afhankelijk van uw locatie en aankoopbedrag.

Kan ik hulp krijgen bij installatie?

Niet alle producten zijn bij ontvangst direct klaar voor gebruik en zul je moeten installeren of bevestigen. Beschik je niet over de nodige vakkennis om bijvoorbeeld een lamp op te hangen, dan bieden wij een professionele installatieservice aan.

Wil je hiervan gebruik maken dan kan je telefonisch (015 42 12 00) of per mail (webshop@interieurkabinet.be) contact opnemen met onze woonwinkel. We kunnen je dan een concreet voorstel doen qua tarief en timing om de installatie voor jou te verzorgen.

Terugzenden

Kan ik gesoldeerde producten terugzenden?

Gesoldeerde produkten (showroommodellen met korting) kunnen enkel aangekocht worden bij bezoek aan onze woonwinkel, Drabstraat 8C in Mechelen. Vandaar dat wettelijke reglementering ivm terugzending op deze producten niet van toepassing is.

Wij melden duidelijk op de productfiche wanneer bovenstaande regel van toepassing is.

Hoe kan ik via de webshop aangekochte producten terugzenden?

Wil je een product terugzenden, ga dan als volgt te werk:

  1. Meldt telefonisch (015 42 12 00) of per mail (webshop@interieurkabinet.be) aan onze woonwinkel dat je een bestelling wenst terug te zenden met vermelding van jouw rekeningnummer. Dit is noodzakelijk voor een goede administratieve verwerking.
  2. Je ontvangt een bevestiging van je verzoek inclusief een retour-code.
  3. Voeg je originele aankoopfactuur toe aan het pakketje en noteer hierop de retour-code en de reden van terugzending.
  4. Stuur het product onbeschadigd en in originele verpakking terug naar InterieurKabinet, Drabstraat 8c, 2800 Mechelen.
  5. Nadat wij het pakket in goede orde hebben ontvangen, ruilen we dit om of storten we het aankoopbedrag binnen de 14 dagen terug op je rekening. De kosten voor retourzending zijn voor jouw rekening.

Onze producten zijn veelal breekbaar. Gebruik de originele verpakking inclusief het aanwezige verpakkingsmateriaal. Zo verminder je de kans op beschadigingen tijdens verzending aanzienelijk. Je kan ook verzekerd verzenden via bpost.

Indien je wil omruilen, kan dit ook steeds via onze woonwinkel in Mechelen tijdens onze openingsuren (10u-18u (niet open op zondag)). Neem ook hier je aankoopbewijs/ factuur mee voor een vlotte omruiling.

Wie draagt kosten terugzending?

De verzendkosten bij terugzending zijn voor jouw rekening. Wij vragen hiervoor je begrip.

Hoe kan ik gebruik maken van herroepingsrecht?

Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering of sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen dat je de goederen wil terugsturen. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen (de kosten voor terugsturen betaal je zelf). Binnen de 14 dagen, nadat we je bestelling hebben teruggekregen (of dat je hebt aangegeven af te zien van onze overeenkomst), betalen we je de volledige aankooprijs ervan terug. We storten dit bedrag op het door u op te geven rekeningnummer.

Tijdens de eerste 14 dagen na levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil terugsturen, mag je ze enkel in die mate uitpakken als nodig om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt dient dit te gebeuren met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdend met onze instructies.

Je kan je retourpakker terugzenden via de post of een koerier (kosten niet ten onze laste). Meer info ivm wijze van terugzending in FAQ Hoe kan ik via de webshop aangekochte producten terugzenden?.

Uitzondering herroepingsrecht

Solden en showroommodellen met productkorting zijn uitgesloten van herroepingsrecht daar deze enkel kunnen aangekocht worden bij bezoek aan onze woonwinkel.

Wat met beschadigd of verkeerd geleverd product?

Het kan onverhoopt gebeuren dat één van onze producten, ondanks onze voorzorgsmaatregelen, toch schade oploopt voor of tijdens levering. Ook is het mogelijk dat het verkeerde product bij jou terecht komt.

We raden dan ook aan om bij ontvangst van je bestelling, de juistheid en staat van de geleverde producten te controleren. Voor beide gevallen (beschadiging/verkeerde levering) neem je zo snel mogelijk contact op met onze woonwinkel (015 42 12 00 of webshop@interieurkabinet.be). Wij organiseren dan het nodige voor een spoedige omruiling.

Klachtenprocedure

Hoe kan ik een klacht melden?

We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn.

Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons telefonisch of per mail contacteren (015 42 12 00 of webshop@interieurkabinet.be). Jouw tevredenheid is voor ons zeer belangrijk en we doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

Ook tips en verbeterpunten zijn steeds welkom!

Safeshops

Wat betekent SafeShops kwaliteitslabel?

Wij dragen het SafeShops kwaliteitslabel voor webshops waardoor we aan volgende principes voldoen:

  • Respect hebben voor bedenktermijn
  • Het geven van correcte informatie over betalingsprocedure en levering
  • Voldoen aan garantievoorwaarden
  • Beschikken over een duidelijke klachtenprocedure
  • Respect voor jouw privacy tonen
  • Duidelijke contactinformatie vermelden
  • Correcte prijsaanduidingen weergeven

Zo weet je als consument met wie je online handel voert.

Koopjeshoek

Kan ik een product uit de koopjeshoek laten leveren?

Bij aankoop van showroommodellen is er geen levering inbegrepen. Het meubel kan wel geleverd worden mits een opslag van minimum 75 euro, afhankelijk van regio leveradres. Levering kan via mail, telefoon of rechtstreeks in de winkel worden aangevraagd.

Hoe koop ik een product uit de koopjeshoek?

Alle showroommodellen worden uitsluitend verkocht in de winkel. Zo kan je ze meteen uittesten en bijkomend vragen stellen aan onze plaatselijke interieurarchitecten.

Indien je meteen overtuigd bent, kan je altijd het product laten opzij zetten via een simpel telefoontje naar ons filiaal in Mechelen (015 42 12 00). Dit kan van maandag t/m zaterdag tussen 10u00 en 18u00.

Kan ik producten van de koopjeshoek omruilen/ terugzenden?

Alle producten in de koopjeshoek worden niet teruggenomen, noch omgeruild. Showroommodellen worden enkel in de winkel aangekocht. Zo ga je meteen akkoord met de staat waarin het meubel zich bevindt.

Shopping Cart

  • No products in the cart.